• Strona g丑wna Negotrust
  • Negotrust-WorkSolutions
  • System Raportowania
  • Facebook

Parlament Europejski za ograniczeniem uci膮偶liwego ha艂asu komunikacyjnego

Parlament zag艂osowa艂 w 艣rod臋 nad rozporz膮dzeniem, kt贸re zaostrza normy dopuszczalnego ha艂asu emitowanego przez pojazdy silnikowe.

W celu ochrony zdrowia obywateli UE i zwi臋kszenia bezpiecze艅stwa na drogach pos艂owie zalecili okre艣lenie standard贸w s艂yszalno艣ci dla niemal偶e bezg艂o艣nych pojazd贸w hybrydowych i elektrycznych oraz proponuj膮 wprowadzenie jednolitego systemu znakowania w dokumentacji pojazdu poziomu emitowanego przez ten pojazd ha艂asu.

D艂ugotrwa艂e przebywanie w艣r贸d g艂o艣nych d藕wi臋k贸w ha艂asu komunikacyjnego mo偶e powodowa膰 fizyczne zm臋czenie i zak艂贸ca膰 prawid艂owe funkcjonowanie organizmu oraz prowadzi膰 do powstania r贸偶nych chor贸b, w tym uk艂adu kr膮偶enia. Badania przeprowadzone prze Europejsk膮 Agencj臋 艢rodowiska wskazuj膮, 偶e po艂owa mieszka艅c贸w miast w UE jest nara偶ona na wysoki poziom ha艂asu komunikacyjnego przekraczaj膮cy 55 decybeli.

"Niekorzystne oddzia艂ywanie ha艂asu komunikacyjnego na ludzki organizm jest naukowo udowodnione. Jednak propozycja legislacyjna skupia si臋 na problemie ha艂asu generowanego przez silniki pojazd贸w. Ja opowiada艂em si臋 za wszechstronnym podej艣ciem, kt贸re uwzgl臋dnia艂oby tak偶e ha艂as wynikaj膮cy z rodzaju nawierzchni dr贸g, aerodynamiki pojazdu i opor贸w toczenia opon", powiedzia艂 sprawozdawca Miroslav Ouzk媒 (ECR, CZ) podczas debaty poprzedzaj膮cej g艂osowanie. B臋dzie stara艂 si臋 on r贸wnie偶 negocjowa膰 porozumienie z pa艅stwami cz艂onkowskimi.

Ograniczenia dopuszczalnego poziomu ha艂asu
Projekt rozporz膮dzenia okre艣la stopniowe wprowadzanie nowych norm ha艂asu sze艣膰 i osiem lat od daty wej艣cia w 偶ycie nowych przepis贸w. Na pocz膮tku zmianami zostan膮 obj臋te tylko nowe modele pojazd贸w, nast臋pnie wszystkie nowe pojazdy wprowadzane na rynek.

Dopuszczalny poziom ha艂asu dla samochod贸w osobowych b臋dzie zmniejszony z 74 do 68 decybeli. Pojazdy o wi臋kszej mocy b臋d膮 mog艂y przekroczy膰 dopuszczalny poziom o 2 do 6 decybeli. Normy ha艂asu dla ci臋偶ar贸wek o najwi臋kszej mocy (ponad 12 ton) pozostan膮 na dotychczasowym poziomie 81 decybeli.

Pos艂owie zwracaj膮 uwag臋, 偶e na poziom ha艂asu samochod贸w wp艂ywa r贸wnie偶 rodzaj nawierzchni, ha艂as opon i aerodynamika.

Oznakowanie ha艂asu
Pos艂owie chc膮 wprowadzi膰 system znakowania, informuj膮cy klient贸w o poziomie emisji ha艂asu wydawanego przez pojazdy. Podobny system znakowania jest ju偶 u偶ywany do okre艣lenia zu偶ycia paliwa, ha艂asu opon oraz emisji CO2

Gro藕na cisza
Niemal ca艂kowicie bezg艂o艣ne pojazdy hybrydowe i elektryczne mog膮 stanowi膰 zagro偶enie dla przechodni贸w. Pos艂owie chc膮 okre艣li膰 w przysz艂o艣ci standardy emisji d藕wi臋k贸w lub sygna艂贸w przez pojazdy tego rodzaju. Projekt przepis贸w wskazuje na znaczn膮 liczb臋 kryteri贸w, jakie musz膮 by膰 spe艂nione dla wprowadzenia takiego systemu ostrzegawczego.

zur眉ck

Gesch盲ftspartner

News

Parlament zag艂osowa艂 w 艣rod臋 nad rozporz膮dzeniem, kt贸re zaostrza normy dopus...

lesen Sie mehr

Po rekordowym roku 2012, Audi AG mo偶e pochwali膰 si臋 r贸wnie udanym pocz膮tkiem ...

lesen Sie mehr

Nowa fabryka TRW Bielsko-Bia艂a otwarta: 3 wrze艣nia br. ameryka艅ski koncern TRW ...

lesen Sie mehr

Kontakt

Wenn Sie Fragen, Bedenken oder Bemerkungen haben, 眉bermitteln Sie sie uns bitte mit Hilfe des unten stehenden Kontaktformulars.

Vorname

Name

Firma

Mobilfunknummer

E-Mail-Adresse

Text

Bewerbe dich