• Strona g丑wna Negotrust
  • Negotrust-WorkSolutions
  • System Raportowania
  • Facebook

Parlament Europejski za ograniczeniem uci膮偶liwego ha艂asu komunikacyjnego

Parlament zag艂osowa艂 w 艣rod臋 nad rozporz膮dzeniem, kt贸re zaostrza normy dopuszczalnego ha艂asu emitowanego przez pojazdy silnikowe.

W celu ochrony zdrowia obywateli UE i zwi臋kszenia bezpiecze艅stwa na drogach pos艂owie zalecili okre艣lenie standard贸w s艂yszalno艣ci dla niemal偶e bezg艂o艣nych pojazd贸w hybrydowych i elektrycznych oraz proponuj膮 wprowadzenie jednolitego systemu znakowania w dokumentacji pojazdu poziomu emitowanego przez ten pojazd ha艂asu.

D艂ugotrwa艂e przebywanie w艣r贸d g艂o艣nych d藕wi臋k贸w ha艂asu komunikacyjnego mo偶e powodowa膰 fizyczne zm臋czenie i zak艂贸ca膰 prawid艂owe funkcjonowanie organizmu oraz prowadzi膰 do powstania r贸偶nych chor贸b, w tym uk艂adu kr膮偶enia. Badania przeprowadzone prze Europejsk膮 Agencj臋 艢rodowiska wskazuj膮, 偶e po艂owa mieszka艅c贸w miast w UE jest nara偶ona na wysoki poziom ha艂asu komunikacyjnego przekraczaj膮cy 55 decybeli.

"Niekorzystne oddzia艂ywanie ha艂asu komunikacyjnego na ludzki organizm jest naukowo udowodnione. Jednak propozycja legislacyjna skupia si臋 na problemie ha艂asu generowanego przez silniki pojazd贸w. Ja opowiada艂em si臋 za wszechstronnym podej艣ciem, kt贸re uwzgl臋dnia艂oby tak偶e ha艂as wynikaj膮cy z rodzaju nawierzchni dr贸g, aerodynamiki pojazdu i opor贸w toczenia opon", powiedzia艂 sprawozdawca Miroslav Ouzk媒 (ECR, CZ) podczas debaty poprzedzaj膮cej g艂osowanie. B臋dzie stara艂 si臋 on r贸wnie偶 negocjowa膰 porozumienie z pa艅stwami cz艂onkowskimi.

Ograniczenia dopuszczalnego poziomu ha艂asu
Projekt rozporz膮dzenia okre艣la stopniowe wprowadzanie nowych norm ha艂asu sze艣膰 i osiem lat od daty wej艣cia w 偶ycie nowych przepis贸w. Na pocz膮tku zmianami zostan膮 obj臋te tylko nowe modele pojazd贸w, nast臋pnie wszystkie nowe pojazdy wprowadzane na rynek.

Dopuszczalny poziom ha艂asu dla samochod贸w osobowych b臋dzie zmniejszony z 74 do 68 decybeli. Pojazdy o wi臋kszej mocy b臋d膮 mog艂y przekroczy膰 dopuszczalny poziom o 2 do 6 decybeli. Normy ha艂asu dla ci臋偶ar贸wek o najwi臋kszej mocy (ponad 12 ton) pozostan膮 na dotychczasowym poziomie 81 decybeli.

Pos艂owie zwracaj膮 uwag臋, 偶e na poziom ha艂asu samochod贸w wp艂ywa r贸wnie偶 rodzaj nawierzchni, ha艂as opon i aerodynamika.

Oznakowanie ha艂asu
Pos艂owie chc膮 wprowadzi膰 system znakowania, informuj膮cy klient贸w o poziomie emisji ha艂asu wydawanego przez pojazdy. Podobny system znakowania jest ju偶 u偶ywany do okre艣lenia zu偶ycia paliwa, ha艂asu opon oraz emisji CO2

Gro藕na cisza
Niemal ca艂kowicie bezg艂o艣ne pojazdy hybrydowe i elektryczne mog膮 stanowi膰 zagro偶enie dla przechodni贸w. Pos艂owie chc膮 okre艣li膰 w przysz艂o艣ci standardy emisji d藕wi臋k贸w lub sygna艂贸w przez pojazdy tego rodzaju. Projekt przepis贸w wskazuje na znaczn膮 liczb臋 kryteri贸w, jakie musz膮 by膰 spe艂nione dla wprowadzenia takiego systemu ostrzegawczego.

Doskona艂y pocz膮tek roku 2013 dla Audi

Po rekordowym roku 2012, Audi AG mo偶e pochwali膰 si臋 r贸wnie udanym pocz膮tkiem roku 2013. W styczniu, marka z Ingolstadt sprzeda艂a na ca艂ym 艣wiecie blisko 111 750 pojazd贸w, co daje w efekcie zwi臋kszenie i tak rosn膮cej na wszystkich rynkach sprzeda偶y, o 16,3 procent.

Za wzrostem kryj膮 si臋 przede wszystkim 艣wietnie sprzedaj膮ce si臋 modele klasy 艣redniej - Audi A4 i Q5. Wyra藕nie wzros艂a sprzeda偶 w Chinach 鈥 a偶 o 38,5 procent. Tak偶e w USA (+7,5 procent) i w Europie (+8,6 procent), w ubieg艂ym miesi膮cu sprzedano wi臋cej samochod贸w marki Audi ni偶 w styczniu 2012.

鈥濩hocia偶 sytuacja gospodarcza w niekt贸rych krajach europejskich nadal jest napi臋ta, pocz膮tek roku na rynkach ca艂ego 艣wiata by艂 dla nas bardzo pomy艣lny鈥 鈥 powiedzia艂 Luca de Meo, szef marketingu i sprzeda偶y Audi. Doda艂 te偶: 鈥濩iesz膮ce si臋 du偶ym zainteresowaniem klient贸w modele SUV oraz nowa seria A3 zapewni膮 nam w 2013 roku dalszy wzrost sprzeda偶y.鈥

W styczniu 2013 na zakup samochodu marki Audi zdecydowa艂o si臋 w Chinach a偶 37 678 klient贸w, o 38,5 procent wi臋cej ni偶 w por贸wnywalnym okresie roku ubieg艂ego. W 2012, obchody Nowego Roku wg chi艅skiego kalendarza wypad艂y w styczniu, dlatego ten miesi膮c mia艂 mniej dni roboczych, w kt贸rych mo偶na by艂o prowadzi膰 sprzeda偶. W 2013 chi艅ski Nowy Rok wypadnie w lutym. Na najwi臋kszym dla producenta z Ingolstadt rynku zbytu, najlepiej sprzedawa艂y si臋 produkowane w Chinach modele A4 L (+30 procent), Q5 (+55,1 procent) oraz A6 L. A偶 13 657 klient贸w otrzyma艂o kluczyki do tej presti偶owej, wyd艂u偶onej limuzyny (+52,9 procent).

Na ca艂ym 艣wiecie zanotowano wzrost sprzeda偶y modeli klasy 艣redniej: A4, A5 i Q5 (blisko 50 800 aut, wzrost o 24,6 procent). Modele te, a tak偶e wprowadzone na rynek przed rokiem Audi A1 Sportback i Audi Q3 sprawi艂y, 偶e Audi sprzeda艂o wi臋cej pojazd贸w r贸wnie偶 na rynkach dotkni臋tych trudn膮 sytuacj膮 gospodarcz膮 i zanotowa艂o w Europie wzrost sprzeda偶y o 8,6 procent.

W Niemczech sprzeda偶 popularnego SUV-a Audi Q5 zwi臋kszy艂a si臋 o 70,1 procent i wynios艂a 1 553 samochod贸w. Sprzeda偶 modeli serii A4 wzros艂a o prawie 2 100 sztuk. 艁膮cznie Audi zanotowa艂o na rodzimym niemieckim rynku wzrost o 11,8 procent, co odpowiada liczbie 14 611 sprzedanych pojazd贸w. Znacz膮cym wzrostem mo偶e pochwali膰 si臋 r贸wnie偶 Wielka Brytania, gdzie sprzedano 9 878 nowych egzemplarzy Audi, co da艂o wzrost w wysoko艣ci 15,3 procent. R贸wnie偶 tu, szczeg贸lnym zainteresowaniem cieszy艂y si臋 samochody klasy 艣redniej. Sprzeda偶 Audi A5 Sportback zwi臋kszy艂a si臋 o 48,1 procent, a Audi Q5 o 54,4 procent. Na rynkach, na kt贸rych sytuacja w minionych miesi膮cach by艂a niekorzystna, stycze艅 2013 by艂 dla Audi nad wyraz pomy艣lny. Popyt na samochody marki Audi wzr贸s艂 w Hiszpanii o 8,6 procent. Sprzedano tu 2 754 samochody. Natomiast we W艂oszech wzr贸s艂 o 3,9 procent (3 767 sprzedanych aut). We Francji marka z czterema ringami utrzyma艂a sprzeda偶 na poziomie sprzed roku (4 011 egzemplarzy, +/鈥 0 procent). Siln膮 tendencj臋 wzrostow膮 wykazywa艂y nadal rynki w Europie Wschodniej z Rosj膮 na czele. Tutaj Audi sprzeda艂o 1 725 samochod贸w, co r贸wna si臋 wzrostowi o 19,8 procent. W Polsce klienci zarejestrowali w styczniu 418 samoch贸d Audi, co oznacza wzrost o 25,9%.

Sprzeda偶 w ubieg艂ym miesi膮cu zwi臋kszy艂a si臋 tak偶e w USA. Pierwszy miesi膮c 2013 roku by艂 tu jeszcze lepszy ni偶 rekordowy stycze艅 2012. To jak dot膮d najlepszy stycze艅 pod wzgl臋dem sprzeda偶y w ca艂ej historii Audi of America. Sprzedano w nim o 7,5 procent wi臋cej aut, osi膮gaj膮c liczb臋 10 056 wprowadzonych na rynek egzemplarzy. Tak偶e na ameryka艅skim rynku najwi臋kszy sukces zanotowa艂y modele klasy 艣redniej. Sprzedano ich 艂膮cznie o prawie 13,6 procent wi臋cej ni偶 w styczniu 2012 r. W styczniu sprzeda偶 wzros艂a te偶 na innych rynkach zachodniej p贸艂kuli: w Meksyku 鈥 o 48,6 procent i w Brazylii 鈥 o 25 procent.

Nowa fabryka TRW Bielsko-Bia艂a otwarta

Nowa fabryka TRW Bielsko-Bia艂a otwarta: 3 wrze艣nia br. ameryka艅ski koncern TRW Automotive Holdings Corp. otworzy艂 oficjalnie swoj膮 sz贸st膮 fabryk臋 w Polsce. W uroczysto艣ci wzi臋li udzia艂 m.in. przedstawiciele PAIiIZ, parlamentu, kierownictwo TRW European Steering i innych polskich zak艂ad贸w TRW.

Nowy zak艂ad zlokalizowany jest w Bielsku-Bia艂ej w na terenie podstrefy Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, niedaleko istniej膮cej fabryki TRW Steering Systems Poland w Czechowicach-Dziedzicach.

W nowym zak艂adzie w Bielsku-Bia艂ej produkowane s膮 elektrycznie wspomagane uk艂ady kierownicze najnowszej generacji dla takich klient贸w jak Fiat, Vokswagen, Renault oraz Opel. Obecnie w zak艂adzie pracuje ponad 100 os贸b, a docelowo zatrudnienie mo偶e znale藕膰 700 pracownik贸w.

Oficjalnie zak艂ad otworzyli Dyrektor Operacyjny European Steering Maciej Gwo藕d藕 oraz Emil S艂abo艅, odpowiedzialny za fabryki w Czechowicach-Dziedzicach oraz w Bielsku-Bia艂ej.
Otwarcie fabryki TRW Steering System Poland (3 wrze艣nia 2012 r., Bielsko-Bia艂a)_1 聽聽聽 Otwarcie fabryki TRW Steering System Poland (3 wrze艣nia 2012 r., Bielsko-Bia艂a)_2 聽聽聽 Otwarcie fabryki TRW Steering System Poland (3 wrze艣nia 2012 r., Bielsko-Bia艂a)_3
Otwarcie fabryki TRW Steering System Poland (3 wrze艣nia 2012 r., Bielsko-Bia艂a)_4 聽聽聽 Otwarcie fabryki TRW Steering System Poland (3 wrze艣nia 2012 r., Bielsko-Bia艂a)_6 聽聽聽 Otwarcie fabryki TRW Steering System Poland (3 wrze艣nia 2012 r., Bielsko-Bia艂a)_7

Dyrektor Operacyjny European Steering Maciej Gwo藕d藕 powiedzia艂: 鈥濿 zwi膮zku z rosn膮cym popytem na elektrycznie wspomagane uk艂ady kierownicze TRW zdecydowali艣my o otwarciu nowej fabryki, kt贸ra pozwoli nam odpowiedzie膰 na obecne oraz przysz艂e zapotrzebowanie rynku. Do 2015 roku szacujemy, 偶e ponad 80 procent nowych samochod贸w b臋dzie wyposa偶onych w elektrycznie wpomagane uk艂ady kierownicze.
trw steering bielsko
Posiadamy 艣wietnie wyszkolon膮 kadr臋 w Polsce i ta inwestycja stanowi dow贸d naszego zaufania do prowadzonej tam dzia艂alno艣ci. Udowodnili艣my tak偶e, 偶e jeste艣my w stanie zachowa膰 konkurencyjno艣膰 produkuj膮c najwy偶szej klasy produkty i spe艂niaj膮c przy tym wysokie wymagania klient贸w".

Gesch盲ftspartner

News

Parlament zag艂osowa艂 w 艣rod臋 nad rozporz膮dzeniem, kt贸re zaostrza normy dopus...

lesen Sie mehr

Po rekordowym roku 2012, Audi AG mo偶e pochwali膰 si臋 r贸wnie udanym pocz膮tkiem ...

lesen Sie mehr

Nowa fabryka TRW Bielsko-Bia艂a otwarta: 3 wrze艣nia br. ameryka艅ski koncern TRW ...

lesen Sie mehr

Kontakt

Wenn Sie Fragen, Bedenken oder Bemerkungen haben, 眉bermitteln Sie sie uns bitte mit Hilfe des unten stehenden Kontaktformulars.

Vorname

Name

Firma

Mobilfunknummer

E-Mail-Adresse

Text

Bewerbe dich