• Strona gwna Negotrust
  • Negotrust-WorkSolutions
  • System Raportowania
  • Facebook

GM: I kwartał 2015 - w Europie lepiej ale nadal ze stratą

W I kwartale 2015 r. przychody netto General Motors wyniosły 35,7 mld dolarów. To o 1,7 mld dolarów mniej niż przed rokiem.

Jednocześnie zysk operacyjny przed opodatkowaniem (EBIT) wzrósł z 0,5 mld do 2,1 mld dolarów. Zysk netto jako przypadł na akcjonariuszy to 0,9 mld dolarów (0,56 dolara za akcję). Wyniki I kwartału obejmują 0,5 mld dolarów straty, z której większość (0,4 mld dolarów) związana jest z decyzję o niemal całkowitym zakończeniu działalności produkcyjnej i sprzedażowej w Rosji.

Wyniki regionalne

GM North America (GMNA) - skorygowany EBIT w wysokości 2,2 mld dolarów, w porównaniu do 0,6 mld dolarów w I kwartale 2014 roku,
GM Europe (GME) zanotował stratę 0,2 mld dolarów na poziomie skorygowanego EBIT (I kwartał 2014: -0,3 mld dolarów),
GM International Operations (GMIO) - skorygowany EBIT w wysokości 0,4 mld dolarów (rok wcześniej: 0,3 mld dolarów),
GM South America (GMSA) - strata 0,2 mld dolarów na poziomie skorygowanego EBIT (podobnie jak przed rokiem).

TRW: sprzedaż biznesu Suspension

TRW Automotive Holdings Corp. poinformował, że sprzedał dział Suspension obejmujący działalność w Europie i Ameryce Płn. jakońskiej Grupie THK.

Transakcja obejmuje działność w Niemczech (Dusseldorf - centrum techniczne i rozwojowe; Gellep-Krefeld - produkcja), Czechach (Dacice - produkcja), Stanach Zjednoczonych (Portland - produkcja i ośrodek R&D) oraz Kanadzie (St. Catharines - centrala działu Suspension, ośrodek R&D, produkcja; Tillsonburg - produkcja). Przejmowany przez THK biznes przyniósł w 2014 roku około 550 mln dolarów przy około 2,2 tys. pracowników.

Solaris Trollino numer 1001 będzie jeździć w Gdyni

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy - Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

24 marca br. w Gdyni odbyło się uroczyste przekazanie wyposażonego w najnowsze technologie jubilata.

Do Gdyni, zgodnie z zawartym kontraktem, dostarczone zostały dwa całkowicie niskopodłogowe Trollino 12. Największą zaletę gdyńskich trolejbusów stanowi system pozwalający na autonomiczną jazdę, bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej, na dystansie do 15 kilometrów. Jest to możliwe dzięki bateriom litowo-jonowym, ładowanym podczas jazdy za pośrednictwem trakcji. Energia w bateriach może być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania. Oprócz tego trolejbusy wyposażono w system rekuperacji, który pozwoli im odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania, co obniży koszty ich eksploatacji.

Ponadto w Solarisach Trollino 12 dla Gdyni zastosowano szereg rozwiązań podnoszących komfort użytkowania pojazdu: klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system monitoringu, a także kamerę cofania i LED-owe światła do jazdy dziennej. Jako jednostkę napędową trolejbusu wykorzystano silnik trakcyjny o mocy 175 kW. Osprzęt elektryczny dostarczyła polska firma Medcom.
- Jestem bardzo dumny z faktu, że współpraca pomiędzy Solarisem a PKT Gdynia układa się tak pomyślnie. Jej początki sięgają 2001 roku, kiedy to powstał nasz pierwszy trolejbus. Prezentowane dziś Trollino to przykład możliwości technologicznych, jakimi dysponuje Solaris w obszarze elektromobilności. Dzięki zamontowanym bateriom pojazd może wozić pasażerów również poza siecią trakcyjną. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostały z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych - powiedział Zbigniew Palenica, Członek Zarządu firmy Solaris obecny na uroczystym przekazaniu trolejbusów w Gdyni.

Prezentacja trolejbusu numer 1001 była także okazją do przypomnienia pierwszego egzemplarza Solarisa Trollino zakupionego przez PKT Gdynia w 2001 roku. Blisko 15-letnia współpraca między PKT Gdynia a Solarisem zaowocowała dostawami obejmującymi łącznie 54 trolejbusów w wersji 12-metrowej.

Gdyńskie przedsiębiorstwo komunikacji nie tylko inwestuje w nowoczesny tabor, ale również nieustannie rozwija trolejbusową sieć, zapewniając gdynianom coraz lepszy dostęp do przyjaznych dla środowiska pojazdów. Działania te są wysoko oceniane przez Komisję Europejską, która uhonorowała Gdynię prestiżową nagrodą Regiostars 2014 za projekt proekologicznego transportu publicznego. Ostatni zakup dwóch nowoczesnych trolejbusów towarzyszy wydłużeniu trasy nr 21, która od maja będzie prowadziła aż do Gdyńskiego Akwarium.

Volkswagen Samochody Użytkowe: blisko 5-procentowy wzrost sprzedaży

W okresie styczeń-lipiec br. Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał całym świecie 317,3 tys. pojazdów. To 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Największym rynkiem zbytu są kraje Europy Zachodniej, gdzie sprzedano 169,4 tys. aut, o 2,7 proc. niż w tym samym okresie 2011 r. W samych  Niemczech Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył do klientów 74,7 tys., co oznacza 5,7-procentowy wzrost.

Sprzedaż w podziale na modele:

  • T5 - 95,7 tys. (+3,4 proc.),
  • Caddy - 91,3 tys. (-1,1 proc.),
  • Saveiro (wyłącznie Ameryka Płd.) - 44 tys. (-8,6 proc.),
  • Amarok - 43,3 tys. (+22,5 tys.),
  • T2 - 15,3 tys. (+2,7 proc.).

Opel: zatwierdzono krótszy czas pracy w Rüsselsheim i Kaiserslautern

Opel: 23 sierpnia br. rada pracownicza oraz związek IG Metall zatwierdziły skrócony czas pracy dla fabryk w Rüsselsheim i w Kaiserslautern, który będzie obowiązywał od września.

Do końca 2012 r. w każdym z tych zakładów będzie 20 dni ze skróconym czasem pracy. Ograniczony czas pracy dotyczy zarówno pracowników produkcyjnych jaki i administracyjnych.

W Rüsselsheim  pracuje 13,8 tys. pracowników, w tym 3,5 tys. produkcyjnych, 3,3 tys. administracyjnych i 7 tys. inżynierów. 50 proc. zatrudnionych z nich dotyczy ograniczony czas pracy.

W fabryce w Kaiserslautern, gdzie produkowane są m.in. silniki wysokoprężne (1,9 i 2,0 l) zatrudnionych jest 2,5 tys. osób.

LEAR Corporation Poland II sp z o.o. uruchomi zakład w LSSE

LEAR Corporation Poland II sp z o.o. uruchomi nowy zakładu produkcji metalowych konstrukcji foteli samochodowych na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Osiągnięcie pełnej zdolności produkcyjnej fabryki planowane jest na koniec 2014 roku.

Wytwarzane w nowym zakładzie komponenty będą dostarczane do wielu zakładów LEAR'a w całej Europie, m.in. w Czechach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii.

Obecnie trwa rekrutacja na kluczowe stanowiska nowej organizacji, a niebawem rozpocznie się również nabór pozostałych pracowników oraz ich szkolenie. Docelowo w zakładzie będzie zatrudnionych kilkaset osób.

LEAR Corporation jest jednym z wiodących producentów elementów wyposażenia wnętrz samochodów. Siedziba koncernu znajduje się w Southfield, Michigan USA. Lear posiada 207 lokalizacji w 35 krajach na świecie i zatrudnia aktualnie ok. 100,000 pracowników. Lear jest notowany (LEA) na Giełdzie Papierów Wartościowych w Nowym Jorku.

Fabryka w Legnickim Polu będzie czwartą lokalizacją LEAR Corporation w Polsce. Obecnie działają trzy zakłady w Tychach, Mielcu i Jarosławiu, zatrudniające łącznie ponad 6 tys. pracowników.

Fiat Auto Poland S.A. już 20 lat na gospodarczej mapie Polski

Fiat Auto Poland S.A. już 20 lat na gospodarczej mapie Polski

Z wielu przełomowych dat w ponad 90-letniej historii Fiata w Polsce, bez wahania można wskazać dwie, chyba najważniejsze.


Pierwsza to rok 1921, kiedy w Warszawie położono kamień węgielny pod budowę pierwszej poza granicami Włoch fabryki Fiata, jak zapisano w dokumentach „na chwałę i pożytek przemysłu polskiego". Od tego momentu datuje się obecność włoskiej marki w Polsce. Druga z nich nastąpiła 71 lat później.

Był 28 maja 1992 roku, kiedy to w obecności prezesa Grupy Fiat, Giovanni Agnelli, oraz premiera RP, Jana Olszewskiego zawarto umowę pomiędzy Skarbem Państwa RP, Fabryką Samochodów Małolitrażowych S.A. (FSM) i Fiatem Auto S.p.A. o zawiązaniu na bazie przejętego kompleksu przemysłowego FSM, trzech włosko-polskich spółek akcyjnych: Fiat Auto Poland, Magneti Marelli Poland i Teksid Poland, działających w sektorach; samochodowym, odlewniczym i komponentów samochodowych. Umowę Definitywną podpisali: wicepremier i minister finansów RP, Andrzej Olechowski i dyrektor generalny Fiata, Paolo Cantarella.



Tak rozpoczęła się jedna z największych w Polsce inwestycji z udziałem kapitału zagranicznego. Był to przełomowy moment, który otworzył przed polskim przemysłem samochodowym nowe możliwości rozwoju. Polska natomiast zyskała dostęp do zagranicznych rynków, na których działał Fiat. Powstanie Fiat Auto Poland S.A. było przyczynkiem do boomu przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Spowodowało napływ wykwalifikowanego „kapitału ludzkiego", najnowocześniejszych technologii, uznane firmy lokalne i światowe, „podążając za Fiatem" właśnie w Bielsku-Białej i Tychach zaczęły umieszczać i rozwijać swoją działalność. Warto zaznaczyć, że już w 1998 roku ok. 75% wszystkich kooperantów Fiat Auto Poland stanowiły firmy polskie.

Od chwili utworzenia, spółka Fiat Auto Poland kontynuowała rozpoczętą jeszcze w 1973 r. w bielskim FSM produkcję modelu Fiat 126p, dokonując w latach dziewięćdziesiątych restylingu auta. Równolegle w tyskim zakładzie produkowano także Cinquecento. Ostatni, żółty Fiat 126p „Maluch Happy End" o numerze seryjnym 3.318.674 opuścił linię produkcyjną bielskiej fabryki w dniu 22 września 2000 roku.

Dwudziestosiedmioletni staż produkcyjny uczynił z „malucha" rekordzistę wśród samochodów.

Fiat w Bielsku-Białej i Tychach znacznie rozszerzył gamę pojazdów wytwarzanych w swoich polskich fabrykach, uruchamiając produkcję samochodów Uno oraz należących do rodziny world car modeli Siena i Palio Weekend. Na początku 1998 roku zadebiutował następca Cinquecento - Fiat Seicento, produkowany tylko w Polsce i eksportowany na rynki europejskie. We wrześniu 2003 roku spółka wprowadziła na rynek Fiata Pandę, który otrzymał prestiżowy tytuł Car of The Year 2004, jako pierwszy samochód z segmentu A w historii tego konkursu. W 2007 roku następuje kolejna nowa inwestycja Fiata w Polsce - uruchomienie produkcji nowego Fiata 500, który jako drugi samochód produkowany przez Fiata Auto Poland, zdobył tytuł Car of the Year 2008. W 2008 roku na tyskich liniach produkcyjnych pojawił się Abarth 500, także w wersji cabrio. Rok 2008 przynosi także ważne wydarzenie w europejskiej motoryzacji - w tyskim zakładzie Fiata Ford lokuje na wyłączność produkcję nowego Forda KA.

Lata 2003 -2008 to okres najważniejszych inwestycji Fiata w Tychach - zakład otrzymuje super nowoczesne, najwyższej światowej klasy wyposażenie linii produkcyjnych. Powstaje nowa lakiernia wodorozcieńczalna i nowa hala montażu samochodów oraz rozbudowuje się potencjał produkcyjny spawalni. W maju 2011 roku z linii produkcyjnych Fiat Auto Poland zaczynają zjeżdżać Nowe Lancie Ypsilon. To czwarty nowy model, którego seryjna produkcja została uruchomiona przez Fiata Auto Poland w ciągu ostatnich pięciu lat, ale zarazem pierwszy z segmentu B, a właściwie B Premium, który po długim okresie produkcji skierowanej wyłącznie na segment A, produkowany jest w zakładzie Fiata Auto Poland w Tychach.

Obecnie Fiat Auto Poland to największa ze spółek Grupy Fiat w Polsce. Jest tu największym producentem samochodów i czołowym polskim eksporterem (około 98% produkcji trafia na rynki prawie 70 krajów świata). Fabryka Fiat Auto Poland w Tychach to trzecia najważniejsza po Włoszech i Brazylii fabryka Fiata na świecie i jeden z największych i zakładów produkcyjnych w Europie. W roku 2011 wyprodukowano łącznie 467 760 samochodów, co oznacza, że co 44 sekundy z taśmy produkcyjnej fabryki zjeżdża gotowe auto, a dziennie zjeżdża ich ok.1800 szt.

W swojej dwudziestoletniej działalności firma Fiat Auto Poland wyprodukowała 6,5 miliona samochodów, z czego wyeksportowała 4,8 miliona, co niewątpliwie stanowi bogaty dorobek przemysłowy.

Dwudziestoletnią współpracę stawia się też za przykład udanej prywatyzacji dużego, państwowego przedsiębiorstwa w Europie Środkowej. Sukces, jaki Fiat Auto Poland może zapisać na kartach swojej historii, dotyczy zarówno funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa, jak również tworzenia nowej, przemysłowej wspólnoty. Dzięki przejęciu i dostosowaniu systemu pracy Fiata do polskich uwarunkowań gospodarczych, zagwarantowano także w kraju nad Wisłą najwyższe standardy produkcyjne, jakościowe i organizacyjne wspólne dla wszystkich zakładów Koncernu Fiat i cenione na arenie międzynarodowej, m.in.: Polska Nagroda Jakości (2004 r.), Certyfikat ISO 9001, zaszczytne tytuły EFQM-European Foundation Quality Management i WCM: Silver Level Word Class Manufacturing. Dzisiaj Fiat Auto Poland to przedsiębiorstwo zaliczające się do najlepszych zakładów światowego przemysłu samochodowego i jednego z największych w Europie pod względem wielkości produkcji. O jakości produkcji najlepiej świadczą liczne nagrody i wyróżnienia zarówno dla samej fabryki, jak i produkowanych tutaj samochodów.

W ciągu 20 lat swojej działalności Fiat Auto Poland zainwestował w Polsce blisko 10 miliardów złotych. Poza inwestycjami związanymi z konkretnymi modelami samochodów (Cinquecento, Uno, Siena, Palio Weekend, Seicento, Panda, Fiat 500, Abarth 500, Lancia Ypsilon), dużą część funduszy przeznaczano na pokrycie prac badawczo-rozwojowych, poprawę warunków pracy, ochronę środowiska, realizację programów szkoleniowych oraz dostosowanie produkcji i działalności firmy do światowych standardów. Pracownicy Fiat Auto Poland są profesjonalistami i to dzięki także Ich umiejętnościom i zaangażowaniu w proces produkcyjny fabryka Fiata w Tychach osiągnęła tak wysoki poziom doskonałości.

W swej pozaprodukcyjnej działalności Fiat Auto Poland wspiera inicjatywy kulturalne, sportowe i charytatywne. Istotnym kryterium jest znaczenie i prestiż inicjatyw, które Fiat decyduje się wspierać. Sponsorowanie ważnych i związanych z tradycją imprez służy kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy, budowaniu zaufania i kreowaniu wiarygodności. Fiat Auto Poland angażuje się w szczególne wydarzenia sportowe, jak wyścig kolarski Tour de Pologne, Międzynarodowe Biegi Uliczne, czy Rodzinne Rajdy Rowerowe. Pomaga także ważnym lokalnym klubom sportowym, jak siatkarkom z BKS Aluprof,  czy hokeistom z GKS Tychy. Teatr Polski w Bielsku-Białej, podobnie jak Bielskie Centrum Kultury i Miejskie Centrum Kultury w Tychach, znajdują się w stałej sponsoringowej ofercie. Prestiżowe wydarzenia kulturalne, w które angażuje się Fiat, mają znakomitą markę. Bez Fiata nie miałby szans zaistnienia Festiwal Kompozytorów Polskich, któremu patronował Henryk Mikołaj Górecki, Jazzowa Jesień - jeden z największych festiwali tego typu w Polsce, Śląska Jesień Gitarowa, czy organizowane w Bielsku-Białej koncerty Sacrum in Musica. Sport i kultura są od lat sferą szczególnie bliską firmie Fiat Auto Poland i to również spaja ogniwa Koncernu.

Z trzema największymi uczelniami technicznymi w kraju Fiat Auto Poland ma podpisane  umowy o współpracy /Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Akademia Techniczno-Humanistyczna/. Co roku najlepsze prace magisterskie i doktoranckie nagradzane są wysokimi nagrodami ufundowanymi przez Grupę Fiata w Polsce. Łącznie na ten cel dotychczas w 15 edycjach Grupa Fiat w Polsce przeznaczyła bez mała 1.300.000 zł,  z czego ze strony Fiat Auto Poland  prawie 580.000 zł.

Ponadto, Spółka, jak i inne polskie spółki Grupy Fiat, doceniając wielki kapitał, jaki posiada w swoich pracownikach, nieprzerwanie od 1996 roku nagradza Ich dzieci za dobre wyniki osiągnięte w nauce. W dotychczasowych 16 edycjach konkursu przyznano w Fiat Auto Poland 1264 nagrody na łączną wartość bez mała 4.500.000 zł.

Fiat Auto Poland w liczbach:

- 6.504.914 wyprodukowanych samochodów (1992 - 2012),
w tym:

2.116.837 - Fiat Panda
1.328.973 - Fiat 600
1.102.684 - Cinquecento
846.239 - Fiat 500
375.436 - Fiat 126p.
317.329 - Ford Ka
188.185 - Fiat Uno
59.218 - Lancia Ypsilon
57.022 - Fiat Punto
50.152 - Fiat Siena
34.137 - Fiat Palio
19.124 - Fiat Brava
3.840 - Fiat Bravo
2.893 - Fiat Ducato
2.845 - Fiat Marea

Z tego:
1.704.823 na kraj
4.800.091 na eksport

Zatrudnienie:
- ok. 5000 pracowników  (maj 2012)

Przychody  ze sprzedaży (za rok 2011)
16,5 mld zł

Wartość eksportu (za rok 2011)
13,3 mld zł

Dostawa Solarisów Tramino dla Poznania zakończona

W dniu 23 listopada 2009 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, Sp. z o.o. podpisało z firmą Solaris Bus & Coach S.A. kontrakt na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów Tramino.



W roku 2010 podpisano kolejną umowę zwiększając ilość tramwajów do 45 szt. Zgodnie z umową wszystkie tramwaje miały zostać dostarczone do MPK do końca maja 2012. 28 maja 2012 r. odbyło się oficjalne zakończenie dostaw.

Pierwsze działania mające na celu pozyskanie dotacji ze środków unijnych na zakup taboru tramwajowego podjęte zostały przez MPK Poznań już w roku 2007. Rozpoczynał się wówczas planowany na lata 2007-2013 kolejny okres programowania funduszy europejskich i pojawiły się pierwsze informacje dotyczące możliwości ubiegania się o wsparcie w ramach nowych programów operacyjnych. Dla MPK Poznań Sp. z o.o. najistotniejszy był fakt, że w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) przewidziano Działanie 7.3 "Transport miejski w obszarach metropolitalnych", w ramach którego umożliwiono ubieganie się o dotację na realizację projektów promujących przyjazny środowisku system transportu publicznego.

Na początku roku 2008 w odpowiedzi na zaproszenie Ministerstwa Infrastruktury do zgłaszania do Działania 7.3 POIŚ propozycji projektów o największym znaczeniu dla całego kraju poznański przewoźnik przedstawił kartę projektu "Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego". Projekt ten został pozytywnie oceniony i uzyskał promesę dofinansowania. Umowa o dofinansowanie projektu ze środków Funduszu Spójności w ramach Działania 7.3 POIS podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a MPK Poznań Sp. z o.o. w dniu 4 lutego 2011 r. Na zakup nowoczesnych tramwajów przyznano dofinansowanie w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych projektu o łącznej wartości 156,78 mln zł. Pod koniec roku 2011 przyznana dotacja została zwiększona do 59% kosztów kwalifikowanych, tzn. do kwoty w wysokości 185,75 mln zł.

- MPK Poznań sprawnie i skutecznie pozyskuje środki unijne na realizację inwestycji przyczyniających się do poprawy jakości komunikacji publicznej. Dzięki pozyskanym dotacjom realizujemy zakupy nowych autobusów i tramwajów a także budujemy nową zajezdnię tramwajową - mówi Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu. - Niebagatelne znaczenie dla sprawnej realizacji projektu »Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego« miała możliwość rozliczania przyznanej dotacji w trybie zaliczkowym, a także udana współpraca z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Zakres projektu obejmował zakup 45 nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych, a także specjalistycznego wyposażenie zajezdni wraz z oprzyrządowaniem i narzędziami, niezbędnymi dla prawidłowej eksploatacji zakupionych tramwajów oraz pakietu naprawczego, obejmującego części zamienne oraz materiały potrzebne do realizacji planowych przeglądów okresowych. Główny cel projektu określono jako zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego w jednej z głównych aglomeracji Polski, jaką jest aglomeracja poznańska.

Na początku 2009 roku do przetargu na zamówienie tramwajów dla poznańskiego MPK przystąpiło aż dziesięć firm, zarówno z Polski jak i zagranicy. Najlepszą ofertę złożyła firma Solaris. W lipcu 2011 roku rozpoczęły się dostawy tramwajów a dzisiaj oficjalnie zakończono realizację kontraktu. Czterdzieści pięć nowoczesnych, w pełni niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów, zwraca uwagę swoim nowoczesnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Tramwaje zostały bardzo dobrze przyjęte przez pasażerów komunikacji publicznej w Poznaniu, czego wyraz można znaleźć m.in. na portalach społecznościowych.

- Dokładnie 16 lat temu realizowaliśmy nasze pierwsze zamówienie na dostawę autobusów. Klientem także było MPK Poznań. Dzisiaj nasze autobusy i trolejbusy, których wyprodukowaliśmy już blisko 10 000 znane są w całej Europie i poza nią. Mam nadzieję, że to równie dobry znak, że pierwszym nabywcą naszych tramwajów także jest poznańskie MPK. Wielu potencjalnych nabywców, zarówno z Polski jak i Europy Zachodniej, przyjeżdża do Poznania i z zazdrością spogląda na najnowsze tramwaje, które jeżdżą w stolicy Wielkopolski. Jesteśmy z tego powodu niezwykle dumni, ale czujemy także dużą odpowiedzialność za produkt, który będzie eksploatowany w poznańskim MPK przez co najmniej 30 lat - powiedziała Solange Olszewska, Prezes Zarządu firmy Solaris.

- Solarisy Tramino bardzo dobrze radzą sobie w ruchu komunikacyjnym. Nawet, jeśli pojawiają się drobne usterki to dzięki naszym przeszkolonym służbom technicznym oraz serwisowi dostępnemu przez 24 godziny na dobę reakcja w przypadku awarii jest praktycznie natychmiastowa. To bardzo ważny element umowy i już widzimy pozytywne efekty tego zapisu - mówi Jan Firlik Dyrektor Przewozów Tramwajowych. - Co dla nas ważne zadowoleni są również pasażerowie. Dociera do nas wiele dobrych opinii na temat tych pojazdów właśnie od osób, które z nich korzystają na co dzień. Wierzymy, że tak zostanie i tramwaje przez kolejne lata będą działały tak samo sprawnie jak teraz.

Poznańskie Solarisy Tramino, o długości 32 metrów, są wyposażone w klimatyzację i mogą zabrać na pokład do 229 pasażerów. Pojazdy mają sześć wejść, z czego cztery podwójne o szerokości 1500 mm oraz dwoje drzwi pojedynczych o szerokości 750 mm każde. Wysokość podłogi tramwaju nad torowiskiem w obrębie drzwi to zaledwie 350 mm. Solarisy Tramino są napędzane czterema silnikami trakcyjnymi, każdy o niezależnym zasilaniu.

Dane techniczne Solarisów Tramino dla MPK Poznań:
Długość - 31,9 m
Szerokość - 2,4 m
Liczba miejsc pasażerskich - 229
Układ napędowy - 4 silniki o mocy 105kW każdy
Wózki - 2 x napędowe, 1 x toczne
Drzwi - 4 podwójne 1 500 mm każde
- 2 pojedyncze 750 mm każde
Minimalna szerokość przejścia wewnątrz - 750 mm
Wysokość podłogi nad torami - 350 mm w obrębie drzwi
100% niskiej podłogi wewnątrz tramwaju - tak
Klimatyzacja kabiny motorniczego i przestrzeni pasażerskiej - tak
Biletomaty i elementy informacji pasażerskiej - tak
Miejsca dla osób niepełnosprawnych - tak

Pilkington Automotive Poland - Filarem Polskiej Gospodarki 2011

Pilkington Automotive Poland - producent szyb dla czołowych marek samochodowych został laureatem rankingu Filary Polskiej Gospodarki 2011 zajmując pierwsze miejsce wśród firm województwa świętokrzyskiego.

Wyróżnienie to stanowi wyraz uznania dla stabilności ekonomicznej firmy, wdrażanych działań rozwojowych oraz  przedsięwzięć podejmowanych na rzecz regionu i lokalnego społeczeństwa.

19 kwietnia 2012 r. w Krakowie odbyła się uroczystość wręczenia nagród VII edycji rankingu Filary Polskiej Gospodarki 2011 przygotowanego przez redakcję dziennika „Puls Biznesu” oraz agencję TNS Pentor. Należący do japońskiego koncernu NSG Group Pilkington Automotive Poland zdobył pierwsze miejsce i uhonorowany został dyplomem oraz statuetką Filar Polskiej Gospodarki 2011. Wyróżnienie przyznawane jest firmom o dużej stabilności, mającym znaczący udział w rozwoju regionu, wspierającym i promującym zatrudnienie oraz umożliwiającym wzrost przedsiębiorczości, a także zaangażowanym w działania na rzecz społeczności lokalnej.

„Tytuł Filara Polskiej Gospodarki to wyróżnienie, ale też zobowiązanie do szczególnej dbałości o interesy społeczności i regionu podczas realizacji planów biznesowych” – mówi Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland. „Będziemy kontynuować działania na rzecz społeczności lokalnej i dalszego rozwoju regionu. Rozpoczęte w 2011 roku inwestycje, przełożą się na podwojenie mocy produkcyjnej firmy i spowodują jeszcze większą aktywność środowiska gospodarczego oraz pozwolą na utworzenie kolejnych miejsc pracy dla jego mieszkańców”.

Zwycięskie firmy wyłaniane były przez samorządowców z każdego województwa
„Puls Biznesu” jest jedynie notariuszem rankingu Filary Polskiej Gospodarki” - mówi Tadeusz Markiewicz, wydawca „Pulsu Biznesu” oraz opiekun sekcji samorządowej. „Wyboru dokonali wyłącznie przedstawiciele środowisk samorządów, ankietowani przez renomowany instytut badawczy Pentor. To oni wskazywali firmy, które dla regionu są istotnym pracodawcą, ważnym płatnikiem podatków i działają na rzecz lokalnej społeczności. Na podstawie tych ocen powstał ranking, w którym firma Pilkington Automotive Poland zajęła pierwsze miejsce w województwie świętokrzyskim”.

Laureatami tegorocznej edycji rankingu zostało 5 firm w każdym województwie. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 19 kwietnia w Krakowie, w Narodowym Teatrze Starym im. Heleny Modrzejewskiej.

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana, jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2011 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 5 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 41% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 14% w Ameryce Północnej, a 16% w pozostałych częściach świata.

Co powiedziano w Sejmie o inwestorze dla FSO (stenogram z Komisji Gospodarki)

Na stronie internetowej Sejmu RP został opublikowany stenogram z ostatniego posiedzeniu Komisji Gospodarki, na którym omawiano możliwość pozyskania inwestora dla Fabryki Samochodów Osobowych S.A.

Prezes FSO Janusz Woźniak powiedział m.in. że we wrześniu 2011 roku niewymieniony z nazwy inwestor przysłał swoją kadrę inżynieryjną, która dokonała pełnego przeglądu warszawskiej fabryki. Około 50 inżynierów pracowało jeszcze do niedawna w FSO. Przegląd potwierdził właściwy stan infrastruktury technicznej fabryki, audyt wypadł bardzo dobrze. Inwestor chciałby jak najszybciej dokończyć rozmowy i kupić ten majątek od FSO.

I etap inwestycji zakłada produkcję 60 tys. aut rocznie. Inwestor chce dokonać 30 proc. lokalizacji produkcji części do aut, które zamierza wytwarzać na  Żeraniu. Utworzony mogłby zostać ponad 7 tys. miejsc pracy - 3,5 tys. w FSO i kolejnych 4 tys. u dostawców.

Plastic Omnium: wysoki wzrost sprzedaży dzięki motoryzacji

Plastic Omnium, francuski producent komponentów z tw. sztucznych, w I kwartale 2012 r. zanotowało niespełna 22-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku.

Przychody wyniosły 1,92 mld euro (+21,9 proc.), w tym 1,08 mld euro (+25,1 proc.) przyniosł dział Plastic Omnium Automotive.

Niespena 54 proc. sprzedaży (642,6 mln euro) pochodziło z Europy, w tym 205,8 mln zarobiono we Francji (wzrost o 5,3 proc.) i 436,8 mln euro w pozostałych krajach (+15,8 proc.).

Plastic Omnium oczekuje utrzymania trendu wzrostowego w II kwartale 2012 r.

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon w nowej wersji Black&Red i atrakcyjnej cenie debiutuje w Polsce!W ofercie Lancii na polskim rynku debiutuje model Ypsilon w wyjątkowej wersji Black&Red.


Nowość została zbudowana na bazie wersji Silver - dodatkowo w seryjnym wyposażeniu pojawiła się klimatyzacja, radioodtwarzacz CD oraz atrakcyjna czerwono-czarna tapicerka z tkaniny plus dodające pikanterii elementy wykończenia deski rozdzielczej i paneli drzwiowych występujące na przemian w kolorze czerwieni i czerni.


Lancia Ypsilon B&R to model, który można zamówić w czterech kolorach nadwozi: całym czerwonym w odcieniu Rosso Argilla, całym czarnym w odcieniu Nero Vulcano, z trójwarstwowym lakierem w odcieniu Rosso Fiamma i z czerwonym nadwoziem w odcieniu Argilla Red połączonym z czarnym dachem Nero Vulcano (bicolore).Nowa wersja Black&Red Lancii Ypsilon, dostępna jest z jednostką benzynową 1.2 Fire EVO II o mocy 69 KM - tak wyposażony samochód kosztuje w Polsce od 44 900 zł brutto. Porównując tę ofertę z nową ceną małej Lancii w podstawowej wersji Silver, która wynosi teraz 43 900 zł, chłodna kalkulacja skłania do wyboru lepiej wyposażonej wersji B&R. Dodatkowo do wersji B&R producent przygotował atrakcyjny pakiet „I like", składający się z przyciemnianych szyb, 15-calowych felg aluminiowych i systemu HiFi Bose - taki koszyk dodatków kosztuje jedynie 2000 zł. Cena jest niezwykle kusząca, bowiem identyczny zestaw dodatków dokładanych do auta pojedynczo według cennika kosztuje łącznie 3700 zł - oznacza to, ze Klient decydując się na pakiet „I like" oszczędza 1700 zł. Warto podkreślić, że pojazd wyposażony w pakiet „I like" zyskuje na atrakcyjności nie tylko cenowo, ale i wizualnie (felgi ze stopu i ciemne szyby) i użytkowo (system audio).

Pilkington Automotive Poland największym inwestorem 2011 roku

Pilkington Automotive Poland największym inwestorem 2011 roku
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych nagrodziła Pilkington Automotive Poland za inwestycję w Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, w Chmielowie. 
Pilkington Automotive Poland otrzymał nagrodę PAIiIZ za największą inwestycję zagraniczną w roku 2011 - fabrykę szyb samochodowych w Chmielowie. Inwestycja zlokalizowana jest w Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, 30 km na południe od pierwszego zakładu produkcyjnego firmy w Sandomierzu. Całkowity koszt inwestycji wyniesie około 450 milionów zł. Część środków na jej sfinansowanie pochodzić będzie z dotacji Ministerstwa Gospodarki. W nowej fabryce zatrudnienie znajdzie w około 500 osób. Dodatkowe 150 miejsc pracy utworzonych zostanie w firmach współpracujących z fabryką. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych od 2007 roku wyróżnia przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na rozpoczęcie nowych inwestycji w Polsce i nagradza przedsięwzięcia o dużym znaczeniu dla polskiej gospodarki. Wyróżnienie przyznawane jest corocznie w trzech kategoriach: największa inwestycja pod względem wartości, inwestycja, która utworzyła najwięcej miejsc pracy oraz najważniejsza inwestycja w zakresie nowoczesnych technologii. Pilkington Automotive Poland otrzymał nagrodę w kategorii: największa inwestycja pod względem wartości. 
- Inwestycja w Chmielowie jest jednym z ważniejszych elementów planu strategicznego NSG Group - mówi Ryszard Jania, Prezes Pilkington Automotive Poland. - Wzrost zapotrzebowania na wysokiej jakości produkty dla rynku samochodowego powoduje nasz ciągły rozwój i podejmowanie kolejnych inwestycji. Fabryka w Chmielowie produkować będzie rocznie 7 milionów sztuk szyb do samochodów osobowych i ciężarowych, co oznacza podwojenie dotychczasowej produkcji firmy Pilkington Automotive w Polsce.

Novinky

W I kwartale 2015 r. przychody netto General Motors wyniosły 35,7 mld dolarów. To...

číst dál

TRW Automotive Holdings Corp. poinformował, że sprzedał dział Suspension obejmu...

číst dál

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy - Tro...

číst dál

Kontakt

V případě dotazů nás můžete kontaktovat pomocí tohoto formuláře.

Jméno

Příjmení

Firma

Telefon

E-mail

Zpráva

Odeslat